τα παντα για τα ελαστικα

Συντονιστής: Moderators

τα παντα για τα ελαστικα

Δημοσίευσηαπό tsep την Πέμ 20 Μαρ, 2008 3:30 pm

1. Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
Αν και στο μυαλό πάρα πολλών οδηγών τα λάστιχα παίζουν το ρόλο του «φτωχού συγγενή» η συμβολή τους στην ασφάλεια των καθημερινών μας μετακινήσεων είναι απείρως μεγαλύτερη. Γιατί αποτελούν το συνδετικό κρίκο μεταξύ της ασφάλτου (ή του χώματος στην περίπτωση αγροτικού ή δασικού δρόμου) και του αυτοκινήτου μας. Όταν ο κρίκος αυτός χαλαρώσει ή σπάσει τότε έχουμε και απώλεια του ελέγχου του αυτοκινήτου. Από κει και πέρα οι συνέπειες είναι καθαρά θέμα τύχης.

Το λάστιχο είναι κάτι σαν τα παπούτσια μας. Σκεφτείτε να περπατάτε σε μια απότομη κατηφόρα φορώντας παπούτσια με τακούνια και σκεφτείτε την ίδια κατάβαση με αθλητικά παπούτσια. Με αντίστοιχο τρόπο φανταστείτε και την πρόσφυση των ελαστικών στο δρόμο. Υψηλή πρόσφυση σημαίνει καλύτερο κράτημα στις στροφές, μικρότερη απόσταση φρεναρίσματος, μεγαλύτερη ασφάλεια. Χαμηλή πρόσφυση σημαίνει ότι στις στροφές αρχίζουμε να γλιστράμε με πολύ χαμηλότερη ταχύτητα, ενώ για να φρενάρουμε χρειαζόμαστε μεγαλύτερο χώρο. Κατά συνέπεια η ενεργητική ασφάλεια που παρέχει το αυτοκίνητό μας μειώνεται σημαντικά. Οποιαδήποτε λοιπόν «τσιγκουνιά» ως προς τα ελαστικά και την έγκαιρη αντικατάστασή τους είναι εντελώς παράλογη, καθώς το κόστος οποιασδήποτε ζημιάς (ακόμα και ενός μικροτρακαρίσματος) σπανίως είναι μικρότερο από το κόστος τοποθέτησης καινούργιων ελαστικών.

Το έργο των ελαστικών όμως δεν σταματά εδώ. Τα ελαστικά θα πρέπει να έχουν χαμηλή τριβή κύλισης, συμβάλλοντας στην οικονομία καυσίμου, να προσφέρουν άνεση στους επιβαίνοντες απορροφώντας τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, να μην κάνουν θόρυβο και βεβαίως να αντέχουν στις καταπονήσεις (λακκούβες, χτυπήματα σε σαμαράκια ή ανέβασμα πεζοδρομίων), αλλά και να αντεπεξέρχονται σε ακραία καιρικά φαινόμενα (χιόνια το χειμώνα και ξηρασία το καλοκαίρι).

Παρατηρούμε ότι απαιτήσεις προς τα λάστιχα είναι πολλές και σε κάποιο βαθμό αλληλοσυγκρουόμενες. Προσπαθώντας, λοιπόν, να συμβιβάσουν τα ασυμβίβαστα, τα τμήματα έρευνας και ανάπτυξης των βιομηχανιών παραγωγής ελαστικών επενδύουν χρόνο και χρήμα για την εξέλιξή τους, δοκιμάζοντας νέους τρόπους παραγωγής και αναπτύσσοντας νέα υλικά, αξιοποιώντας και τη γνώση που αποκτάται και από τους αγώνες αυτοκινήτου για να μπορέσουν να καλύψουν τις ανάγκες του σύγχρονου οδηγού.

2. ΔΟΜΗ ΚΑΙ ΤΥΠΟΙ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
Η δομή του ελαστικού
Tο λάστιχο είναι αρκετά πιο πολύπλοκο απ’ ότι φαίνεται με την πρώτη ματιά. Πρώτο βασικό στοιχείο κάθε ελαστικού είναι ο σκελετός του. Aποτελείται από ίνες που τυλίγονται στις άκρες τους γύρω από δύο δακτυλίους (στεφάνες) που πιάνουν στα χείλη της ζάντας. Mεταξύ των υλικών που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των ινών αυτών περιλαμβάνονται το βαμβάκι, το ατσάλι, το νάιλον και άλλα, σύνθετα υλικά.

Aπό τον τρόπο με τον οποίο οι ίνες του σκελετού είναι διατεταγμένες στο χώρο, διακρίνουμε δύο κατηγορίες ελαστικών: Tα ακτινικά (ή «ράντιαλ») και τα λάστιχα διαγωνίων λινών, τα οποία πλέον δεν χρησιμοποιούνται. Στα τελευταία, οι ίνες του σκελετού διασταυρώνονται μεταξύ τους και η διεύθυνσή τους δεν συμπίπτει με τη διεύθυνση της ακτίνας του ελαστικού (βλ. σχήμα).

Σήμερα δεν νοείται λάστιχο για επιβατικό αυτοκίνητο -και όχι μόνο- που να μην είναι ράντιαλ. O σκελετός ενός ράντιαλ ελαστικού αποτελείται από μερικές στρώσεις «λινών», που ακολουθούν τη διεύθυνση των (νοητών) ακτίνων του ελαστικού ή έχουν ελάχιστη απόκλιση από αυτές.

Εικόνα
Δομή ελαστικού Radial: Η ζώνη αποτελείται από διάφορες στρώσεις (1 & 2) ειδικών ινών. Τα λινά (7) απλώνονται ακτινωτά και δένονται γύρω από τη στεφάνη (3). Η γόμα (5) είναι το υλικό που περιβάλλει το ελαστικό

H γόμα είναι το μαύρο υλικό που εμείς βλέπουμε κοιτώντας το ελαστικό και περιβάλλει τον σκελετό στηριζόμενη σ’ αυτόν. Πρόκειται για διάφορες εκδοχές του καουτσούκ, που περιέχει κάθε φορά προσμίξεις ανάλογες με τις απαιτήσεις που έχουμε από το ελαστικό, αφού οι προσμίξεις επηρεάζουν τη συμπεριφορά της γόμας και κατ’ επέκταση τη συμπεριφορά του ελαστικού.

Στην περιφέρεια του ελαστικού, απλώνεται η ζώνη η οποία αποτελείται και αυτή από στρώσεις λινών (τέσσερις τουλάχιστον) διαφόρων ειδών. H ζώνη σφίγγει κατά κάποιον τρόπο το λάστιχο (η ονομασία της έχει άμεση σχέση με τη μορφή της) και είναι υπεύθυνη για την παραλληλόγραμμη μορφή της τομής του ελαστικού, που σε αντίθετη περίπτωση θα είχε κυκλική μορφή (σαν φουσκωμένη σαμπρέλα), με αποτέλεσμα τη μείωση της επιφάνειας του ελαστικού που έρχεται σε επαφή με το δρόμο.

Tα δύο βασικά πλεονεκτήματα των ακτινικών ελαστικών, οι μειωμένες φθορές και η μικρότερη αντίσταση στην κύλιση, οφείλονται και τα δύο στην ύπαρξη της ζώνης. Aν σε αυτά προσθέσουμε το μεγαλύτερο φορτίο που μπορούν να δεχθούν, την καλύτερη μετάδοση των δυνάμεων (κατά το διαμήκη και τον εγκάρσιο άξονα) και την πιο γρήγορη ανταπόκριση στις εντολές του οδηγού (στο στρίψιμο δηλαδή του τιμονιού), γίνεται κατανοητό γιατί αυτά επικράτησαν στην αγορά.

Tο πέλμα τέλος είναι ένα εξαιρετικά ζωτικό στοιχείο, καθώς είναι αυτό που έρχεται σε επαφή με το οδόστρωμα και από αυτό εξαρτάται, σε πολύ μεγάλο βαθμό, το κατά πόσον το λάστιχο διατηρεί την επαφή του με το δρόμο. Καλύτερη πρόσφυση επιτυγχάνεται όταν το πέλμα είναι τελείως επίπεδο και όσο το δυνατό φαρδύτερο. Aυτό όμως συμβαίνει μόνο στους αγώνες ταχύτητας και μόνο όταν δεν βρέχει, γιατί ένα εντελώς λείο πέλμα εξασφαλίζει πολύ καλή πρόσφυση στο στεγνό, αλλά πολύ κακή στο βρεγμένο. Έτσι το πέλμα ενός σύγχρονου ελαστικού διαθέτει αυλάκια (χάραξη) που καταλαμβάνουν ποσοστό που κυμαίνεται από 25% μέχρι 40% της επιφανείας του.

Εικόνα
Με το RunOnFlat της GoodYear μπορείτε να κινείστε για 80 χιλιόμετρα με ταχύτητα μέχρι 80 χλμ./ώρα

Εικόνα
Η δομή του ελαστικού Pax System της Michelin

Εικόνα
Σύγκριση συμβατικού ελαστικού με το ελαστικό RunOnFlat. Η ενισχυμένη δομή των πλαϊνών, αλλά και ειδικά επιθέματα στο εσωτερικό επιτρέπουν τη λειτουργία του ελαστικού ακόμα και χωρίς αέρα

Τύποι ελαστικών
Η εξειδικευμένη χρήση πολλών αυτοκινήτων (π.χ. εκτός δρόμου 4Χ4), οι κλιματολογικές συνθήκες που είναι διαφορετικές από χώρα σε χώρα, οι ιδιαιτερότητες των δρόμων, οι ιδιαιτερότητες κάθε αυτοκινήτου και κάθε οδηγού χωριστά οδήγησαν από σχετικά νωρίς στη δημιουργία εξειδικευμένων τύπων ελαστικών. Στην αγορά υπάρχουν αυτή τη στιγμή λάστιχα ειδικά για χρήση στο χώμα ή στη λάσπη, λάστιχα για χιόνι και λάσπη (χειμερινά λάστιχα), λάστιχα για αυτοκίνητα επιδόσεων κ.ά. Η επιλογή κάθε τύπου πρέπει να γίνεται με βάση τις συνθήκες οδήγησης, το αυτοκίνητο αλλά και τις απαιτήσεις του οδηγού. Στις χώρες της Βόρειας Ευρώπης, όπου οι χιονοπτώσεις και οι παγετοί είναι πολύ συχνότεροι απ’ ότι στην Ελλάδα, πολλοί οδηγοί χρησιμοποιούν άλλα λάστιχα το καλοκαίρι και άλλα το χειμώνα.

Τα τελευταία χρόνια η ανάγκη για αύξηση της ασφάλειας, αλλά και για την απεξάρτηση από την κλασική ρεζέρβα, ώθησε μεγάλες εταιρίες να εξελίξουν ειδικούς τύπους ελαστικών που επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να συνεχίσει να κινείται ακόμα και αν χάσει όλο τον αέρα (PaxSystem της Michelin, RunOnFlat της GoodYear). Τα λάστιχα αυτά επιτρέπουν στον οδηγό να συνεχίσει την πορεία του ακόμα και μετά από κλατάρισμα.

3. ΤΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
Στο πλαϊνό κάθε λάστιχου βρίσκονται κωδικοποιημένες όχι μόνο οι τεχνικές προδιαγραφές του, αλλά και στοιχεία σχετικά με το πότε και που κατασκευάστηκε.
Εικόνα
205/55 R16 - 91W
205: το πλάτος του ελαστικού σε mm

55: η σειρά ή προφίλ του ελαστικού. Το προφίλ (σειρά) ενός ελαστικού είναι το πηλίκο του ύψους του πλαϊνού δια του πλάτους του πέλματος, πολλαπλασιασμένο επί 100. Ο αριθμός που προκύπτει από τις παραπάνω πράξεις μας υποδεικνύει πόσο μικρότερο είναι το πλαϊνό από το πέλμα ( σειρά 55 δηλώνει προφίλ ίσο με το 55% του πλάτους του πέλματος ). Ελαστικά με προφίλ 55 και κάτω θεωρούνται ελαστικά χαμηλού προφίλ.

R: Radial ( ακτινωτό, αναφέρεται στον τρόπο κατασκευής )

16: η διάμετρος της ζάντας σε ίντσες

91: ο δείκτης φορτίου, δηλαδή το μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο για το συγκεκριμένο ελαστικό
βλέπε σχετικό πίνακα

W: ο δείκτης ταχύτητας (στη συγκεκριμένη περίπτωση μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα 270 km/h)
βλέπε σχετικό πίνακα

E13: Δείχνει τη χώρα έγκρισης του προϊόντος στην Ευρωπαϊκή Ένωση (13 ο κωδικός για το Λουξεμβούργο). Ακολουθεί ο κωδικός αριθμός της έγκρισης.

Made in Luxemburg: Η χώρα κατασκευής του συγκεκριμένου ελαστικού

DOT: Department of Transportation (Υπουργείο Μεταφορών ΗΠΑ). Ο αριθμός που ακολουθεί δείχνει πότε κατασκευάστηκε το λάστιχο, κάτι που είναι πολύ χρήσιμο κατά τη διαδικασία αγοράς ελαστικών.

5004: Τα δύο πρώτα ψηφία του κωδικού δείχνουν τη βδομάδα και τα δύο τελευταία το έτος παραγωγής. Στην περίπτωσή μας το λάστιχο παρήχθη την 50η εβδομάδα του 2004.

Στο πλαϊνό μπορούν επίσης να αναγράφονται πληροφορίες σχετικά με τη δομή του ελαστικού, όπως εδώ που βλέπουμε από πόσες στρώσεις αποτελείται η ζώνη του ελαστικού και από πόσες τα λινά.

Όπου υπάρχει ο κωδικός M+S (Mud + Snow) αντιστοιχεί σε λάστιχα κατάλληλα για λάσπη και χιόνι (κυρίως χειμερινά και εκτός δρόμου λάστιχα).

[center]Εικόνα
Για τα ελαστικά με κωδικό Z δεν υπάρχει πραγματικό όριο ταχύτητας. H μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα εξαρτάται από το φορτίο, την πίεση και το είδος του αυτοκινήτου.
Εικόνα[/center]
[center]4. ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ[/center]
Επιλέγοντας τύπο ελαστικού
Η επιλογή ελαστικών πρέπει να γίνεται με βάση τον τύπο και την ισχύ του αυτοκινήτου, τις ιδιαιτερότητες του χώρου όπου οδηγείται το αυτοκίνητο αλλά και τις ιδιαίτερες απαιτήσεις του οδηγού. Δεν έχει νόημα να τοποθετούμε λάστιχα με ψηλό δείκτη ταχύτητας (Η ή V) σε αυτοκίνητα με μικρή σχετικά ισχύ (60-80 ps). Δεν έχει επίσης νόημα να χρησιμοποιούμε χειμερινά ελαστικά σε περιοχές που πρακτικά δεν χιονίζει ποτέ. Αν τώρα έχουμε στην κατοχή μας κάποιο τετρακίνητο όχημα θα πρέπει να λάβουμε υπόψη μας ότι και εδώ υπάρχουν διαβαθμίσεις ως προς το πόσο «χωμάτινο» ή «ασφάλτινο» είναι κάποιο λάστιχο (βλέπε σχετικό πίνακα)

[center]Εικόνα
λάστιχο δρόμου

Εικόνα
λάστιχο 4x4

Εικόνα
λάστιχο υψηλών επιδόσεων

Εικόνα
χειμωνιάτικο λάστιχο[/center]
Η τελική διαμόρφωση του ελαστικού εξαρτάται από τη χρήση για την οποία προορίζεται. Λάστιχα που προορίζονται για αυτοκίνητα εκτός δρόμου 4Χ4 ή για χειμερινή χρήση έχουν πολύ περισσότερες και βαθύτερες αυλακώσεις από τα λάστιχα επιδόσεων, ενώ επιπλέον έχουν και μεγαλύτερο προφίλ

[center]Εικόνα[/center]
Επιλέγοντας σειρά και πλάτος πέλματος
Ένα φαρδύ λάστιχο εξασφαλίζει καλύτερη πρόσφυση σε σχέση με ένα πιο στενό της ίδιας διαμέτρου, δηλαδή καλύτερο κράτημα στις στροφές, λιγότερο σπινάρισμα κατά την εκκίνηση και καλύτερο φρενάρισμα.

Από την άλλη δεν λείπουν μια σειρά μειονεκτήματα, όπως η αυξημένη τάση για υδρολίσθηση, κάτι που αποτελεί την αχίλλειο πτέρνα των ελαστικών χαμηλού προφίλ. Ένα φαρδύ λάστιχο αρχίζει να «κολυμπά» πιο εύκολα από το αντίστοιχο στενό σε βρεγμένο δρόμο. H αυξημένη μετωπική επιφάνεια του ελαστικού επιφέρει επίσης αύξηση της αεροδυναμικής αντίστασης, η οποία σε συνδυασμό και με το αυξημένο (κατά 10-15%) βάρος έχουν σαν αποτέλεσμα την αύξηση της κατανάλωσης. Tο βαρύτερο τιμόνι είναι ένα ακόμα μείον των ελαστικών χαμηλού προφίλ (αυτό βέβαια στην περίπτωση που το αυτοκίνητο δε διαθέτει υδραυλικό τιμόνι).

Oι αυτοκινητοβιομηχανίες, στις περισσότερες περιπτώσεις, βρίσκουν τη χρυσή τομή, τοποθετώντας στα προϊόντα τους ελαστικά με την πλέον σωστή διάσταση για το συγκεκριμένο μοντέλο, προτείνοντας και μια εναλλακτική «φαρδύτερη» λύση. Tο καλύτερο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να ακολουθήσει τις οδηγίες του εργοστασίου, επιλέγοντας τον τύπο ελαστικού που ταιριάζει στο αυτοκίνητο και στο στιλ οδήγησής του.

[center]5. ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ[/center]
Τί θα πρέπει να προσέχετε
• Ελέγχετε περιοδικά (μια φορά το μήνα) και πριν από μεγάλα ταξίδια την πίεση των ελαστικών (και της ρεζέρβας). Ο έλεγχος της πίεσης πρέπει να γίνεται μόνο όταν τα λάστιχα είναι κρύα. Για αντιστοιχία bar-psi βλ. σχετικό πίνακα.

• Τα λάστιχα θα πρέπει να έχουν την πίεση που αναγράφεται στο βιβλίο χρήσης του αυτοκινήτου σας. Λάστιχα με μικρότερη πίεση φθείρονται πιο εύκολα και παρέχουν μειωμένη δυνατότητα ελέγχου του αυτοκινήτου, ενώ κατά το φρενάρισμα αυξάνεται η απόσταση ακινητοποίησης. Στα λάστιχα με αυξημένη πίεση μειώνεται η πρόσφυση και η ευστάθεια κατά το φρενάρισμα.

• Ελέγχετε οπτικά τα πλαϊνά των ελαστικών σας για τυχόν εξογκώματα ή άλλου είδους φθορές, που μαρτυρούν ζημιά στο σκελετό. Σε περίπτωση τέτοιου είδους ζημιάς το λάστιχο είναι επικίνδυνο και πρέπει να αντικατασταθεί.

• Η βαλβίδα πρέπει να έχει πάντα το καπάκι της.

• Σε περίπτωση αλλαγής ελαστικών, θα πρέπει να γίνει έλεγχος των μπουλονιών στους τροχούς στα 300 χλμ. ή μετά από 3 ώρες χρήσης.

• Να ελέγχετε το βάθος του πέλματος ( ύψος τακουνιών ) που δεν πρέπει ποτέ να είναι μικρότερο από εκείνο που ορίζει ο νόμος ή από εκείνο που απαιτούν οι συνθήκες χρήσης.

• Τα καινούργια λάστιχα χρειάζονται «στρώσιμο» για τα πρώτα 300 περίπου χιλιόμετρα, με οδήγηση σε ήπιους ρυθμούς.

• Κάθε 5.000 – 10.000 χλμ. αλλάζετε τη θέση των ελαστικών σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή (συνήθως τα εμπρός - πίσω και όχι διαγώνια), για να πετύχετε ομοιόμορφη φθορά και να διατηρήσετε αναλλοίωτη την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου σας.

• Σε περίπτωση παρατεταμένης ακινησίας του αυτοκινήτου αυξήστε την πίεση κατά 0,5 bar.

[center]Εικόνα[/center]
Η αντικατάσταση των ελαστικών
• Η αντικατάσταση των ελαστικών θα πρέπει να πραγματοποιείται ανεξαρτήτως χιλιομέτρων ή ηλικίας, όταν διαπιστώνεται ότι έχουν χάσει σημαντικό μέρος των αρχικών τους ιδιοτήτων, δηλαδή όταν γλιστράνε και προσφέρουν πλέον μειωμένη ασφάλεια. Μπορεί δηλαδή να χρειαστεί να αλλάξετε λάστιχα στις 30.000 km, αλλά μπορεί να τα αλλάξετε και στις 50.000 km.
• Mην αναβάλλετε την αντικατάσταση των ελαστικών για το φθινόπωρο, αν αυτά είναι φθαρμένα από την άνοιξη. Σε αντίθεση με την επικρατούσα άποψη, το καλοκαίρι είναι επίσης επικίνδυνο, καθώς οι αυξημένες θερμοκρασίες «ξεραίνουν» το λάστιχο, με αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση της πρόσφυσης.

auto-internet.gr

Μπορείτε να το κατεβάσετε και σε αρχείο word
http://briefcase.pathfinder.gr/download/587587
440KB περίπου
Άβαταρ μέλους
tsep
Moderator
 
Δημοσ.: 3972
Εγγραφη: Δευτ 19 Σεπ, 2005 6:08 pm
Τοποθεσια: Mosxato

Δημοσίευσηαπό spyros την Κυρ 23 Μαρ, 2008 4:15 pm

Τσεπ εισαι απαιχτος!!!!!!!!!!


Να εισαι καλα για την ενημερωση που παρεχεις.


Σπυρος
spyros
Site Admin
Site Admin
 
Δημοσ.: 144
Εγγραφη: Τρί 14 Αύγ, 2007 1:44 pm
Τοποθεσια: ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ

Δημοσίευσηαπό marge την Κυρ 23 Μαρ, 2008 4:29 pm

Έγραψες άλλη μια φορά!!!
Να'σαι καλά!!!

:)
21214-151-20 NIVA/EURO IV ESCAPE Blue 440

ΑΝΔΡΩΝ ΕΠΙΦΑΝΩΝ, ΠΑΣΑ ΓΗ ΤΑΦΟΣ.

iMac G5 20"/2.1/2.5GB/250GB/SD/AP/BT/ Mac OS X 10.5.8 (9L30)

Δεν διαβάζω greekglish!!!

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
marge
Site Admin
Site Admin
 
Δημοσ.: 704
Εγγραφη: Τρί 24 Απρ, 2007 11:38 pm
Τοποθεσια: Σαλαμίνα

Δημοσίευσηαπό nikos_ την Δευτ 24 Μαρ, 2008 2:46 pm

Δημήτρη όντως χρειαζόταν κάτι τέτοιο.
Πολύ καλό.
Nikos_Patra
Lada Niva
Άβαταρ μέλους
nikos_
Site Admin
Site Admin
 
Δημοσ.: 309
Εγγραφη: Τετ 22 Νοέμ, 2006 8:20 pm
Τοποθεσια: ΠΑΤΡΑ

Re: τα παντα για τα ελαστικα

Δημοσίευσηαπό niva power την Τρί 27 Ιαν, 2009 8:37 pm

Η διασταυρωση των ελαστικων σε εμας που ειμαστε τετρακινητοι ειναι χρησιμο να γινεται με σκοπο την ομοιομορφη φθορα τους??Αν ναι καθε ποσο και ποιες θεσεις θα λαμβανουν :?:
YOU CAN GO FAST...I CAN GO EVERYWHERE!!!
ΓΙΩΡΓΟΣ Ν.
Άβαταρ μέλους
niva power
Site Admin
Site Admin
 
Δημοσ.: 609
Εγγραφη: Κυρ 18 Νοέμ, 2007 2:11 pm
Τοποθεσια: ΒΥΡΩΝΑΣ-ΑΘΗΝΑ-ΛΙΜΝΗ ΠΛΑΣΤΗΡΑ ΠΑΡΟΙΚΙΑ:www.NIVACLUB.gr

Re: τα παντα για τα ελαστικα

Δημοσίευσηαπό taxideytis την Τρί 27 Ιαν, 2009 9:58 pm

πολύ καλό...σβήσε τώρα όλα τα παο κάτω ποστ και κλέιδωσέ το... :mrgreen:
...αν δεν σε νοιάζει που βρίσκεσαι τότε δεν έχεις χαθεί....

http://www.drakotrypa.gr

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ - ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ. (και επιστροφή στις παλιές καλές συνήθειες...καιρός ήταν).
Άβαταρ μέλους
taxideytis
Site Admin
Site Admin
 
Δημοσ.: 1943
Εγγραφη: Παρ 11 Ιαν, 2008 10:00 pm

Re: τα παντα για τα ελαστικα

Δημοσίευσηαπό esky_t την Τρί 03 Φεβ, 2009 3:10 pm

Δημήτρη πολύ χρήσιμη καταχώρηση..

Μπράβο και ευχαριστούμε!!!
Esky_t


http://esky-t.blogspot.com/ <---- Οι εκδρομές μου

----------------------------------------------------------------------
Ζήτω η ΤΡΕΛΑ!!!!!!!!!!!!!!!
esky_t
 
Δημοσ.: 372
Εγγραφη: Πέμ 09 Σεπ, 2004 4:02 pm
Τοποθεσια: Αθήνα - Αχαρναί

Re: τα παντα για τα ελαστικα

Δημοσίευσηαπό johnannis την Δευτ 07 Φεβ, 2011 4:53 pm

μια απορια: στα λαστιχα 15αρας ζαντας που γραφουν διασταση 30/9,5/15. Τι ειναι το 30? τι το 9,5? Ευχαριστω εκ των προτερων
Συντομα νεος οδηγος !!!
Άβαταρ μέλους
johnannis
Site Admin
Site Admin
 
Δημοσ.: 74
Εγγραφη: Πέμ 02 Ιούλ, 2009 3:23 pm
Τοποθεσια: Θεσσαλονικη, Ν.Ευκαρπια

Re: τα παντα για τα ελαστικα

Δημοσίευσηαπό xristost την Δευτ 07 Φεβ, 2011 5:39 pm

johnannis έγραψε:μια απορια: στα λαστιχα 15αρας ζαντας που γραφουν διασταση 30/9,5/15. Τι ειναι το 30? τι το 9,5? Ευχαριστω εκ των προτερων



Αυτή η διασταση μετρά σε ίντσες......

Το 30 είναι το συνολικό ύψος του ελαστικού (διάμετρος) =30 ίντσες.
Το 9.5 είναι το φάρδος της ζαντας που τοποθετείτε το ελαστικό αυτό. = 9,5 Ίντσες.
Το 15 είναι η διάμετρος της ζαντας που τοποθετείτε το ελαστικού αυτό.= 15 Ίντσες
Κάνεις την μετατροπή και βγάζεις τις διαστάσεις σε ευρωπαϊκή μέτρηση ελαστικών….. :wink: :wink: :wink:
NIBA И СУХОЙ ХЛЕБ !
ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ!!!
Εικόνα
(OFD F-130)
Άβαταρ μέλους
xristost
Moderator
 
Δημοσ.: 4156
Εγγραφη: Δευτ 22 Νοέμ, 2004 9:14 pm
Τοποθεσια: ζεφυρι

Re: τα παντα για τα ελαστικα

Δημοσίευσηαπό dimitris_patra την Δευτ 07 Φεβ, 2011 6:11 pm

xristost έγραψε:
johnannis έγραψε:μια απορια: στα λαστιχα 15αρας ζαντας που γραφουν διασταση 30/9,5/15. Τι ειναι το 30? τι το 9,5? Ευχαριστω εκ των προτερων



Αυτή η διασταση μετρά σε ίντσες......

Το 30 είναι το συνολικό ύψος του ελαστικού (διάμετρος) =30 ίντσες.
Το 9.5 είναι το φάρδος της ζαντας που τοποθετείτε το ελαστικό αυτό. = 9,5 Ίντσες.
Το 15 είναι η διάμετρος της ζαντας που τοποθετείτε το ελαστικού αυτό.= 15 Ίντσες
Κάνεις την μετατροπή και βγάζεις τις διαστάσεις σε ευρωπαϊκή μέτρηση ελαστικών….. :wink: :wink: :wink:


......το 9.5 είναι το φάρδος του λάστιχου και όχι της ζάντας
http://www.kumhotire.com/tire/tire_standard.jsp?prdt_id=53
Dimitris_Patra
......SV3PGX......
Άβαταρ μέλους
dimitris_patra
Site Admin
Site Admin
 
Δημοσ.: 412
Εγγραφη: Δευτ 27 Οκτ, 2008 3:24 pm
Τοποθεσια: ΠΑΤΡΑ

Re: τα παντα για τα ελαστικα

Δημοσίευσηαπό xristost την Δευτ 07 Φεβ, 2011 6:28 pm

dimitris_patra έγραψε:......το 9.5 είναι το φάρδος του λάστιχου και όχι της ζάντας


Ναι Δημητρη!! :roll: :roll: :roll: στη ουσία το ίδιο λεμε…Απλά το διατύπωσα αλλιώς :D :D
NIBA И СУХОЙ ХЛЕБ !
ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΤΟΥ!!!
Εικόνα
(OFD F-130)
Άβαταρ μέλους
xristost
Moderator
 
Δημοσ.: 4156
Εγγραφη: Δευτ 22 Νοέμ, 2004 9:14 pm
Τοποθεσια: ζεφυρι

Re: τα παντα για τα ελαστικα

Δημοσίευσηαπό arvan την Πέμ 16 Φεβ, 2012 12:02 pm

ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΙΣΑΙ ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
Arvan :o .
Arvan
arvan
Site Admin
Site Admin
 
Δημοσ.: 15
Εγγραφη: Τετ 01 Φεβ, 2012 6:21 pm

Re: τα παντα για τα ελαστικα

Δημοσίευσηαπό tsep την Πέμ 16 Φεβ, 2012 1:24 pm

ελπιζω να μην το λες ειρωνικα.... 8)
παντος εαν θα δεις καλα οτι στην ενοτητα υπαρχουν θεματα οπως.....

viewtopic.php?f=4&t=4325

viewtopic.php?f=4&t=63

viewtopic.php?f=4&t=3065

viewtopic.php?f=4&t=2839

viewtopic.php?f=4&t=1835

που μπορεις να παρεις καποιες απαντησεις σχετικα με την ερωτιση που εχεις κανει σε αλλη ενοτητα

εαν δεν τα καταφερνεις με το νετ και τα φορουμ ζητας απλα βοηθεια... :wink:
Άβαταρ μέλους
tsep
Moderator
 
Δημοσ.: 3972
Εγγραφη: Δευτ 19 Σεπ, 2005 6:08 pm
Τοποθεσια: Mosxato


Επιστροφή στην Ζάντες Λάστιχα

Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 0 επισκέπτες